Vandaag hou ik het kort. Maandag begint meestal met een grote werkstapel op het bureau, in de agenda en in het hoofd. Werkt u vooral digitaal? Dan begon uw maandag met een verstopte werkstapel, pas zichtbaar na het opstarten van al uw devices.

Heeft u de geluidssignalen op uw devices graag aan staan? Dan begon de maandag werkstapel pas na een waar geluidssignalenconcert.

Wilt u van al dat digitale niets hebben dan begint deze maandag misschien met een hele streng knopen in uw zakdoek. Allemaal dingen die u deze week niet moet vergeten voor u uw zakdoek kunt gebruiken waar die eigenlijk voor bedoeld is.

Het is dus de Week van de Werkstress vandaag, morgen, overmorgen, de dag erna en de dag daarna. Dan is het vrijdag en daarna kunnen we gelukkig weer gewoon adem halen.

Hebt u even tijd, laat dan uw gedachten kort gaan over deze Week van de Werktstress. Wat zouden het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid en de EU bedoelen in uw concrete geval? Met de SZW-campagne ‘Herken de druppel – check uw werkstress’ en de EU-campagne ‘Healthy workplaces manage stress’?

Ik zou zeggen: denk even aan de mensen aan wie u leiding geeft, ga iets eerder naar huis, zeg net even iets aardigs tegen de mensen met wie u nauw samenwerkt, geef een beetje extra om het welzijn van die of geen of verras uzelf of iemand in uw omgeving eens met wat extra tijd. Geef gewoon een kwartier cadeau, met een mooie grote strik erom.

 

Work hard. Live balanced. Sandra Kruijt


ABONNEER JE OP DE SANDRA BLOG SERIE: 8 MINDSETS OM BURNOUT BEWUST TE BEPERKEN (RECHTS BOVENAAN DEZE PAGINA)

Tijdens en na de Week van de Werkstress van 2017 (13 – 19 november) belicht ik in deze 8-delige serie op De Sandra Blog – on work life balance van Priorities, het onderwerp burnout en zet dit om in direct bruikbaar advies.

 

ONDERWERPEN

Wat we leren van onderzoek naar burnout? Hoe we het voorkomen! | Hoger kader, werkdruk en I-SZW De mindset in uw omgeving kan zijn dat werkdruk en burnout niet bestaat | Onderzoek Tilburg University Uw rol als leidinggevende (p.s. heeft u eigenlijk een leidinggevende die die rol voor u vervult?) | Week van de werkstress 2017 – 99 tips over werkdruk. Wel veel voor uw psychosociale arbeidsbelasting of van de mensen die u leiding geeft? | Burnout en beroepsziekten Voor uzelf of voor de mensen in uw organisatie, team, afdeling | Grasping – procrastination – digital hoarding – perfectionism – workaholism – work alibi. We hebben het over werkdruk en burnout, maar speelt er niet gewoon een keerzijde van uw talent? | Crisismanagement in de boardroom De rode vlaggen van werkdruk.

Wil je niets van deze serie missen? Abonneer je op De Sandra Blog – on work life balance van Priorities (rechts bovenaan deze pagina). Je  ontvangt de nieuwe posts één of twee keer per week om 06.50 uur ’s morgens. Met achtergrond informatie en een kwinkslag zet ik je graag aan het denken.


WIL JE WETEN WIE IK BEN EN WAT IK VOOR JE KAN BETEKENEN?

Met plezier begeleid ik directeuren, managers, hoogleraren en mensen in vrije beroepen, die een spagaat ervaren tussen declarabele uren werken in hun expertise en hun management-, bestuurs- of acquisitietaken. Met coaching on the job en in-company advies begeleid ik cliënten om veel minder uren te maken door werk te reduceren, de organisatie van het werk opnieuw in te richten, scherpe prioriteiten te stellen en veel hogere targets te halen.

Dit doe ik sinds 2004, met succesvolle begeleiding van bijvoorbeeld een hoogleraar met een grote afdeling, een directieteam van een bank of een directeur van een zorginstelling.

Een spagaat kan veroorzaakt worden door hoge eisen en doordat er teveel werkzaamheden liggen. Een spagaat kan ook veroorzaakt worden door life events, hectiek als working parents, work life balance, mantelzorg, (chronische) ziekte of burnout. Voor de oplossing draag ik mijn werkervaring als advocaat, als Chief Human Resources, lid van het management team en als bestuurslid van het Nederlands Kennisnetwerk Duurzame Inzetbaarheid bij aan de expertise van mijn cliënten. Samen geeft dat prachtige resultaten.

 


UITNODIGING KENNISMAKINGSGESPREK |

Wil je direct aan de slag om het risico op burnout voor jou te beperken? En is het lastig om te bedenken wat hierin de meest logische stap is om te zetten omdat je zoveel werk hebt liggen (in werk of in privé)? Ga dan met me in gesprek.

Ik nodig je uit voor een telefonisch kennismakingsgesprek. Het gesprek is kosteloos, vrijblijvend en vertrouwelijk. In dit gesprek krijg je helder wat je nu nog tegenhoudt om minder uren te werken, leer je wat er voor nodig is om je werk te verminderen en welke stap je hierin kunt zetten. Ook vertel ik je graag meer over het Priorities at Work Programma.

Je kunt je hier aanmelden. Work hard. Live balanced. Sandra Kruijt

 

 

[custom_button style=’btn_small btn_type11′ href=’/professional-organizing/’]Kennismakingsgesprek aanvragen[/custom_button]

 

 

Eerder schreef ik in 8 Mindsets om burnout bewust te beperken:
Mindset 1 – Met de juiste kennis beperkt u het risico

Er is veel goede kennis aanwezig. De kunst is die kennis eruit te pikken die u precies de juiste stap verder kan helpen. Bij work load, werkdruk, werkstress, burnout spelen veel verschillende factoren. Is uw werk of uw privé daarin bepalend? Of juist de combinatie? Informatie op (uw) maat is belangrijk.

Mindset 2 – Wees u bewust van de heersende mening in uw directe omgeving

Kent of bent u één van de mensen die veel ballen in de lucht houden? Weet u ook wel, dat de work load bij u al een tijdje opbouwt? Hoe denkt men over werkdruk, stress en burnout in uw omgeving? Er zijn een paar goede vragen (van I-SZW, voorheen: arbeidsinspectie) die u zichzelf kunt stellen.

Mindset 3 – Burnout: een grote skydancer